Od maja 2013 rusza "Aktywny Samorząd"
Uprzejmie informujemy, że rozpoczęliśmy przygotowania do realizacji pilotażowego programu "Aktywny Samorząd 2013". Realizacja programu rozpocznie po podpisaniu umowy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Przypuszczalny termin rozpoczęcia realizacji programu nastąpi nie wcześniej niż na początku maja 2013 roku. Wówczas zostaną umieszczone na stronie internetowej PCPR obowiązujące druki wniosków i załączników.
W ramach programu Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Policach będzie realizowało dwa moduły, które obejmują następujące formy wsparcia:
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu;
Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B.
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania;
Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym;
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie inwalidzkim;
Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne;
Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny.
Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Więcej informacji można uzyskać w:
Dział Aktywizacji Społecznej i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych PCPR Police,
ul Szkolna 2, Police,
tel. 91 317 02 28 wew. 25.
Przypuszczalny termin rozpoczęcia realizacji programu nastąpi nie wcześniej niż na początku maja 2013 roku. Wówczas zostaną umieszczone na stronie internetowej PCPR obowiązujące druki wniosków i załączników.
W ramach programu Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Policach będzie realizowało dwa moduły, które obejmują następujące formy wsparcia:
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową, w tym:
Obszar A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu;
Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B.
Obszar B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania;
Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu komputerowego i oprogramowania.
Obszar C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym;
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie inwalidzkim;
Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne;
Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny.
Obszar D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej.
Moduł II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Więcej informacji można uzyskać w:
Dział Aktywizacji Społecznej i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych PCPR Police,
ul Szkolna 2, Police,
tel. 91 317 02 28 wew. 25.